close

why,or why not


大嶋啓之 feat.片霧烈火

Sound Produce: 大嶋啓之 

Lyrics:interface

 


To get my happiness I had done everything,

為了得到幸福我已做盡一切,

but had done nothing to be blamed and accused of.

但未做過任何足以遭受責難或譴責之事。

The sound of footsteps became louder every day,

腳步聲日漸增大,

Then I noticed the fact there was no time.

然後我才注意到了已沒有時間的事實。

I was a believer in life to be myself always,

我曾相信生命是要永遠做自己的主宰,

and was asking whether I would be alive.

也曾試問自己是否將繼續活下去。

Give me a reason why not to adopt in this way,

給我一個理由為何不接受如此的方式,

or judge me to be guilty of so many incurable sins.

否則就將眾多無法彌補的罪判決予我。

Tell me why, or why not. Complaining way too much,

告訴我為何如此,抑或為何不是如此。埋怨得太多,

maybe I overlooked something fatal for me.

也許我忽略了一些對我而言足以致命的事。

The whole world was at a complete standstill,

整個世界全然靜止,

and I was in fetters, at the mercy of the mob.

而我則是被束縛著,任由暴民擺佈。

The silent warning became louder every day.

沉默的警告日漸增大,

Then I kept pretending not to hear.

然而我卻持續佯裝聽不見。

Its meaning had been in the eyes of beholder all along.

它的意義始終看在旁觀者眼裡。

It had grown dark before I found a sign.

在我覺察徵兆前黑暗便已籠罩。

"Among the nonsense tragedies, what on earth you are looking for?


「在無意義的悲劇之中,你究竟在尋找什麼?

You only have to be honest to yourself and your own fate."

你只需對自己和自己的命運誠實便已足夠」

Tell me why, or why not. Complaining way too much,

告訴我為何如此,抑或為何不是如此。埋怨得太多,

maybe I overlooked something fatal for me.

也許我忽略了一些對我而言足以致命的事。

 

There is nobody who knows there will be nobody.

現在無人知曉那兒將杳無人跡,

Except for me, all the world has gone mad.

除了我,整個世界已陷入瘋狂。

 

So what is forgiveness you are willing to withhold?

那麼,什麼樣的寬恕你願意保留?

What is the well-being you are willing to make?

什麼樣的福祉你樂意創造?

Now what? So what? Don't you come interrupt me, oh please,

現在如何?那又如何?你別來打擾我,拜託,

while I am interrupting myself.

當我正在打擾自己的時候。

arrow
arrow
    全站熱搜

    heienty 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()